Saturday, April 7, 2007

GOD PÅSKE !

God Påske til jeg alle, jeg har fundet mine gamle æg frem fra loftet og syntes at i skulle se dem. Og hvis i skulle få lyst, så er det bare en tur i skoven og samle anemoner og blade (fra anemonerne) Hjem og puste æg ud, derefter ligger man blomster og blade på æggene og derefter nogle meget billige ensfarvet servietter. Jo mere overskudsfarve der i servietterne, jo bedre. Til sidst sølvparpir omkring servitterne og så i en gryde med vand. Nu skal de så stå om koge/simre i nogle timer. Og man kan vælge at lade dem stå til dagen efter, for at farven rigtig kan sætte sig. Det bedste af det hele kommer når man så pakker de flotte kunstværker ud.






Jeg har sprayet dem med lak til sidst, for at de beholder farven lidt mørkere.



En nem og billig ide til hvis man skal i byen her i påsken ! Vikkel tov, bånd, små grene fra troldpil og fjer på de slanke vaser, dem man kan få mange steder til 10- 15 kroner. put en gerbera og lidt trolpil i hver.


Resterne af blomsterne har jeg sat i en pokal i lidt oasis, Gerberaen i nogle høje reagentglas, det resterende er bare grønt fra haven + æg med grønne servietter.

















Så nu skal der hygges / scrappes resten af påsken :-) Rigtig god påske til Jer alle.

3 comments:

Sine said...

Hvor er det flot Linda, jeg vidste slet ikke at du havde talenter i den retning.. ;)

Super smart med de æg.. :D Måske man skulle prøve..

Charlotte Ravn said...

Du er da en sand mester til de blomster dekorationer Linda, det ser bare så godt ud!
Gerbera er en af mine
yndlingsblomster.......kommer du snart og besøger mig igen? jeg kan godt li' cremefarvede hihi ;)
Æggene er også rigtig fine!
God påske til jer!

Gurli Laursen said...

WOW, hvor er det nogle flotte påsketing - både æg og dekorationer - du er da også rigtig velkommen herovre på Fyn ;)